NuffNang Adv

Monday, February 6, 2012

Senawang

Salam,

Ini Cerita Aku. Aku nak cerita ngan korang apa yang best dengan tempat aku tinggal nie. Sekarang aku menetap kat Senawang. Dulu mula mula sampai sini, aku baca Senawang nie adalah bandar satelit bagi Seremban.

Aku start duduk kat Negeri sembilan nie, sejak 11 tahun yang lepas. Masa tu Senawang nie tak macam nie laa. Tak membangun langsung. Start Giant Senawang tu naik kat sini, memang bercambah laa pembangunan kat area sini.

Kalau korang tak caya, datang laa melawat Senawang sekarang nie. Korang mesti musykil sebab berbeza dengan Senawang masa 11 tahun yang lepas.

Rasa kalau tak silap, nie gambar Giant Senawang masa 11 tahun yang lepas. Sebab masih ada gambar bapak dinasour tu lagi. Sekarang nie dah tak ada dah. Gambar Gino aka bapak dinasour tu pun dah kena tanggal dah.

Apa yang menarik kat Senawang nie?

Paling terbaru adalah Senawang mempunyai stesen komuternya sendiri.

Kalau korang nak tidur kat Senawang nie, hanya da dua hotel ajer. Salah satu yang terbaru adalah Sri Senawang Hotel. Aku tengok memang ramai yang tidur kat sini. Mungkin sebab bilik murah dan bersih kot. Lokasi berdekatan dengan Taman Bandar Senawang. 

Dan bila sebut Senawang, pasti terkenang cerita kemasyuran cendol Leman Dawi. Yer tak?

No comments:

Post a Comment

Nuff Nang Adv